Aangezien de kopieermachine er de brui aan gegeven heeft.... hier het leven in de brouwerij. Veel leesplezier! groeten sandra
Het leven in de brouwerij
Onze vragen…wat hebben we gedaan…wat gaan we nog doen…
tekst van de week:
Bobbejaanland.
Ik ben naar bobbejaanland geweest en ik ben ik keileuke attracties geweest.
Ditte
We schreven deze week heel wat brieven:
1. een brief naar de andere klassen. Na een rondvraag bij iedereen op school (sterven de mensen uit, indien de insecten sterven), zagen we dat de meningen verdeeld waren. We besloten er een expert bij te halen. In de buurt woont een imker. We weten wel niet waar hij woont, dus schreven we een brief naar de klassen. We wachten op een antwoord. Eén klas wist dat hij op de grote baan richting Aalst woont, maar niet waar. (wordt vervolgt)
2. een brief naar de papa van Ayko over hoe luchtballonnen stijgen of dalen. De papa van Ayko werkte met vliegtuigen, hij is misschien wel op de hoogte. We kregen een mooie brief terug en vonden een oplossing voor onze vraag over het stijgen en dalen van luchtballonnen.
3. een brief naar de imker van Gijzegem om op bezoek te mogen. Ik zoek een ouder die met een kleine groep kinderen 3-4 de brief wil ter plaatse brengen. (tijdens atelier)
We weten nog steeds niet hoe het komt dat kwallen prikken, wel weten we dat ze met hun tentakels prikken.
De papa van Mirthe heeft ons een papier gegeven waarop een eenvoudige manier staat om een luchtballon te maken. Oproep aan ouders om een atelier te begeleiden. Er zijn heel wat geïnteresseerden!
We onderzoeken welke bessen op school eetbaar zijn en welke niet. Dit doen we liefst niet proefondervindelijk!
Imany bracht een film mee over halloween van piet piraat. We dansten onlangs op het liedje Halloween van de M-kids dat Bartel meebracht. We bekijken hem maandag tijdens atelier (hopelijk op ons kers vers smartbord)
Loes leert ons liedjes spelen op de piano. Haar lievelingsliedje op die piano mochten we beluisteren en blijkt nocturne te heten. We beluisterden het muziekstuk en bespraken het uitvoerig.
De jongsten schrijven het woord bos en lezen de letters van kar. Ook combinaties met de gekende letters worden gelezen. Verder gaan we spelletjes doen ivm oriëntatie met de pony’s van Bauke. We doen oefeningen met de getalbeelden en de blokjes.
Thuis kan je de getalbeelden en cijfers uit het doosje laten naleggen, tellen, benoemen. Het is heel belangrijk dat de blokjes op de juiste manier liggen !!!
Oudsten:
We leren de hoofdletter B en kijken of we haar tekst nog beter kunnen maken. We oefenen de tweeklanken.
Deze week wordt ook getallenkennis tot 99 herhaald .
Ook rekenverhalen tot 10 komen aan bod.
Verder nog… Fijn dat jullie de bekers zo snel weer naar de klas brachten.
Nog een warme oproep om fiche van de atelierwerking in te dienen.
De waslijst en de lijst van idee van de week kleeft in de agenda. Je kan hem ook steeds bekijken op het prikbord aan de klasdeur.
Enkele kinderen willen graag vlinders naaien. Ik vond op internet een patroontje voor kruisjessteek. Zijn er oma’s of mama’s hier heel goed in?(papa’s zijn uiteraard ook welkom) Graag wat hulp.
Onze klasblog is aangepast. Ga snel kijken voor super- schattige - supersterren- foto’s!!
Ons eerste project is geboren: rupsen en vlinders.
Niet vergeten: • 24 september eerste forum en concert
• 28 september sportdag
• 11 oktober geen school
• 13 oktober geen school
• 25 oktober week van de oudercontaten We zoeken:
• Leesouders/grootouders
• Begeleiding ateliers op donderdag of maandag vanaf 14u45 tot 15u30
• iemand die met een kleine groep en luchtballon wil maken (info bij sandra)
• een ouder om met de kinderen tijdens atelier onze brief voor de imker aan huis te brengen (steenweg op Aalst – ter hoogte van de groentewinkel).
donderdag 23 september 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten